Jag blev både förvånad och ledsen över att höra att du känt dig besviken efter våra senaste besök – särskilt med tanke på hur mycket jag har försökt anpassa mig efter dina behov.
Du hörde av dig kvällen innan och ville ha en ny hårförlängning, trots att jag flera veckor tidigare bett dig komma in för en konsultation i god tid. När du inte gjorde det valde jag ändå att ta emot dig – på min lediga dag – och dessutom åka och köpa hår från butiken samma dag för att kunna hjälpa dig. Mer än så kan man faktiskt inte begära av sin frisör.
Jag har alltid försökt finnas där för dig, just för att jag uppskattat dig som kund. Men det måste finnas en ömsesidig respekt för både min tid och mitt yrke. Det ingår i mitt arbete att ibland behöva multitaska, men mitt mål är alltid att varje kund ska känna sig väl omhändertagen – även i pressade situationer.
Om något inte känts bra hade jag verkligen uppskattat om du hört av dig direkt, så vi kunde prata igenom det. Det hade varit det mest respektfulla sättet. Tack för att du tog dig tid och skrev till oss.