Mitt konto

Mitt konto

Numera krävs inget lösenord för att logga in på Bokadirekt.
Istället får du ett mail med en verifieringskod när du loggar in, som du sen använder för att komma in på ditt konto. Får du inget mail så kolla även din skräppostmapp. Du kan även försöka lägga till noreply@bokadirekt.se som en betrodd mailadress/kontakt.

Jag behöver hjälp med mitt konto

Det går inte att ändra e-postadress för ett befintligt konto.

Du kan däremot skapa ett nytt konto med din nya e-postadress och fortsätta använda det nya kontot istället. Det gamla kontot kan du ta bort genom att logga in och klicka på Kontoinställningar i menyn.
Klicka sedan på Radera konto.

Du kan ta bort kontot genom att logga in och klicka på Kontoinställningar i menyn.
Klicka sedan på Radera konto.

När en kund bokar en tid hos en tjänsteleverantör via Bokadirekt så samlas de personuppgifter tjänsteleverantören anser vara nödvändiga in. Uppgifterna behandlas vidare av Bokadirekt samt tjänsteleverantören under varsitt åtskilt ansvar.

Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter: här

Behöver du komma i kontakt med oss?

Hittar du inget svar på din fråga kan du alltid kontakta oss via vårt supportformulär.

Till formulär

Vanliga frågor

Efter en behandling via Bokadirekt kan man få möjligheten att lämna ett omdöme till utövaren.
För att man ska få den möjligheten så behöver vissa krav fyllas:

  • Företaget behöver ha funktionen för omdömen aktiverad.
  • Bokningen är skapad medan man är inloggad på Bokadirekt, alternativt att företaget själv skapat bokningen och angett din e-postadress i bokningen. Är bokningen skapad som gäst via Bokadirekt kommer man ej få möjligheten att lämna ett omdöme.
  • Din e-postadress på bokningen behöver vara korrekt stavad.
  • Man får möjligheten att lämna ett omdöme för en utövare en gång under en period på 45 dagar. Så har man redan fått möjligheten behöver 45 dagar passera för att man ska kunna lämna en till för samma utövare. Besöker man samma plats men en annan utövare behöver 14 dagar passera för att man ska få lämna ett omdöme.
  • Bokningen får ej vara avbokad.

Fylls dess krav kommer ett e-postmeddelande skickas ut ett par timmar efter behandlingen avslutats, där man kan lämna ett betyg samt en kommentar. Men man kan även lämna omdömet via vår app.
Man har 30 dagar på sig att lämna ett omdöme och det går även att redigera eller ta bort inom dessa 30 dagar.

Du kan bestrida fakturan från Qliro via deras hemsida.

Läs mer: här

När du skapar en bokning väljer du betalsättet som ditt kort avser, tex Bokadirekt presentkort eller Bokadirekt friskvårdskort. Betalsätten visas endast hos dom tjänsteutövare som accepterar dom korten.

Tjänster som är godkända för Bokadirekts friskvårdskort är markerade med en symbol som säger “Friskvård”.

Observera att presentkort köpta direkt hos tjänsteleverantören inte går att ange vid bokning, dessa tas istället med till besöket.

Mitt presentkort fungerar inte.

Vid avbokning så avbryts din betalning per automatik.

Återbetalningstiden beror på betalsätt.

Vanligtvis tar det 2-3 bankdagar.

Har du valt en direktbetalning och inte har fått en återbetalning inom 7 bankdagar, vänliga kontakta oss.

Jag har avbokat en tid men inte fått återbetalt för min förskottsbetalning.

Du kan ta bort kontot genom att logga in och klicka på Kontoinställningar i menyn.
Klicka sedan på Radera konto.

Frågor om skönhetsbehandlingar?

Du kan också läsa mer frågor och svar kring våra mest bokade skönhetsbehandlingar på vår sida, FAQ Skönhetsbehandlingar.Läs mer